افتتاحیه واحد تولید سیمین نخ

صنعت نساجی یکی از نیازهای اساسی کشور است و توسعه این صنعت در حلقه‌های زنجیره تولید الزامی است
مجموعه نساجی آپادانا به پشتوانه قریب به ربع قرن سابقه مدیران آن در صنعت نساجی و فرش ماشینی در سال ۱۳۸۹ با هدف تولید انواع نخ فرش ماشینی اکریلیک تحت عنوان شرکت نخ و الیاف آبادانا ابهر تاسیس شده و شروع به فعالیت نمود. در سال ۱۳۹۴ نیاز روز افزون بازار به نخ‌های ظریف به روش تاو به تاپس از یک طرف و انجام فرایند رنگرزی الیاف تاو از طرف دیگر مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا شرکت نیل پاد ابهر تاسیس و در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد.
مدیران این مجموعه در سال ۱۴۰۰ با بهره‌مندی از دانش تجربه و تکنولوژی روز اروپا و با هدف تولید انواع نخ بالک و فانتزی اقدام به تاسیس شرکت سیمین نخ ظریف نموده‌اند که این پروژه نیز علیرغم گستردگی خود، در کمتر از ۱ سال پس از شروع، به بهره برداری رسید.
شرکت سیمین نخ ظریف یکی از زیر مجموعه‌های سه گانه گروه نساجی آپادانا است که احداث آن در دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و در دی ماه سال ۱۴۰۱ به پایان رسید، که با هدف تکمیل چرخه تولید در بخش نساجی برای تامین نیاز استان و کشور راه اندازی و فعالیت می‌کند.
این شرکت با ۱۴۰۰۰ متر زمین و ۱۰۰۰۰ متر زیر بنا احداث شد و دارای ۸۳۰۰ متر سالن تولید، ۲۰۰۰ متر انبار و ۱۰۰۰ متر اداری و مهمانسرا است.
این شرکت با ظرفیت اسمی ۳۹۰۰ تن سالانه و ظرفیت پرسنلی ۵۲۰ نفر در تاریخ پانزدهم دی ماه سال ۱۴۰۲ با حضور جناب آقای عباس علی آبادی وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، افتتاح شد.
برای تاسیس این واحد تولیدی ۵٫۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و یک هزار و صد میلیارد سرمایه گذاری ریالی انجام شد که ۸۰۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک صادرات تامین شده است.
شرکت سیمین نخ ظریف شامل دستگاه‌هایی با برندهای روز دنیا از جمله کشورهای سوئیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه است که در زمینه تولید نخ از نمره nm ۴۰ تا ۱۰۰nm فعالیت دارد.
طراحی این دستگاه‌ها به شکلی است که بتوانند الیاف میکرو با طول الیاف بلند با ظرافت بسیار بالا را تولید کنند.

نظرات بسته شده است.

طراحی و اجرا توسط chiadesign ChiaDesign